söndag 1 juni 2008

Paris (16/5-23/5)


Tack för en underbar resa i Paris! Det har varit helt underbart. Jag älskar det, staden är så galet fin, jag blir helt tokig, haha! Champs Elysée WOW, ta mig dit igen. Jag säger bara fasion i mitt hjärta. Dock så måste jag säga att människorna själva i Paris klär sig "host host" inte lika högklassigt som ryktet säger. Okej att Coco Channel, Dior och Louis vuitton kanske kommer från Paris, men det är ju inte så att människorna är lika fräscha, haha! Hmm Moulin Rouge, vad ska man säga...efter att ha sett filmen så blir man ganska besviken. Man förväntar sig en stor mäktig röd kvarn som nästan lyser och bara äger sönder hela kvarteret, och lite till. Så går man av METRON (franska tunnelbannesystemet), upp för en trist trappa, och när man stigit upp för denna tråååkiga trappan ser man EN PORRBUTIK, nej inte bara en utan minst 50 PORRBUTIKER. Okej, wow man har hamnat rätt, NOT. Det tog minst 5 min innan någon ens såg något rött i dagens ljus alltså. Japp, yes...okej, ni fattar. I alla fall, jag var där och det var coolt, ändå. Om jag ska var ärlig så var alla dessa sexbutikerna i större intresse än Moulin Rouge, man börjar ju tro att det är en sak att skylla på för att kunna skåda allt annat porrigt i kvarteret, haha! Faktiskt gick det lite över gränsen ibland, en porrbio, stripptease och massa annat. Säger bara stackars barn som växer upp där, eller? Eiffeltornet var grymt! Nästan overkligt. Jag gillade det oerhört mycket. Det var som att kolla på massa långdistans vykort som man köper i butiker. Det har verkligen vart en lyckad resa, saknar baguetterna och alla människor där. I will be back.

Inga kommentarer: